[Matéria] Who decides what you are going to watch next? An algorithm

Ótima matéria sobre os algorítimos por trás das ofertas que nos são feitas…
Nos últimos capítulos do livro Power of Habit (A Força do Hábito) ele conta a história da revolução que uma equipe de estatísticos realizou na Target mapeando os hábitos dos consumidores e buscando prever as mulheres grávidas que realizavam compras em suas lojas… Uma vez conseguindo mapea-las, enviava para as mesmas cupons de desconto para produtos de bebês e assim gerou um enorme crescimento nas receitas da empresa!
Livro e matéria totalmente recomendados!!!

Alessio Malizia

Interesting interview to Netflix engineers on recommendations about movies; they can even discover when you’re lying — no, you are not going to watch Schindler’s List as you would like to say, your next movie would likely be a silly comedy [ARTICLE]

QQ_netflixalgorithm_large

Via Wired

View original post

Advertisements

Leave a comment

Filed under Innovation

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s